Comments: 0 Posted by: admin Posted on: אוקטובר 30, 2022

 

משכנתא לכל מטרה הפכה לאפיק נוח עבור ישראלים רבים, לא רק לצורך רכישת דירה חדשה. אילו יתרונות נוספים יש לה ומה חשוב לדעת לפני שניגשים לתהליך?

בעקבות נגיף הקורונה, גובה המשכנתא עלה לסכום של עד 70% מערך הדירה.

 

במציאות של ימינו, רוב רוכשי הדירות בישראל פונים לקבלת משכנתא לפני רכישת דירה. אלא שבפועל, למרות שהיא הפכה כבר לחלק בלתי נפרד מהתהליך, משכנתא יכולה לספק מענה לא רק לרוכשי דירות. משכנתא לכל מטרה, כשמה כן היא. מדובר בהלוואה שמיועדת לספק מענה למגוון צרכים, ולכן יכולה להתאים לכל מי שניצב בפני הוצאה גדולה – בתנאים מסוימים.

 

האם כל אחד יכול לקחת משכנתא לכל מטרה?

לא. הייחוד של משכנתא לכל מטרה הוא שההלוואה ניתנת בתמורה לשיעבוד דירה קיימת, כך שמדובר בפתרון שמיועד לבעלי דירה שאין עליה משכנתא או שהסכום לתשלום שנותר עבורה הוא מזערי באופן יחסי. גובה המשכנתא הניתן במצב כזה, ייגזר משווי הדירה. 

 

במצבים ספציפיים או בתקופות מורכבות, כאשר אדם אינו עומד בתנאים האופטימליים לקבלת הלוואה רגילה, הדירה יכולה להוות פתרון נוח שהופך אותו למועמד אטרקטיבי בעיניי מלווים. כך שגם אם המשכורת הקיימת שלו אינה מהווה ערובה להצלחתו בהחזרת התשלום החודשי, שיעבוד הדירה מאפשר לו לקבל את הכסף שנדרש לו.

 

עד לאחרונה, גובהה של משכנתא לכל מטרה היה עד 50% מערך הדירה של המבקש. כיום, לאור המצב שרבים בישראל נקלעו אליו עקב נגיף הקורונה, גובה המשכנתא עלה לסכום של עד 70%. על מנת לסייע באמצעותה רק למי שהדבר אכן נדרש לו, מדובר כרגע על משכנתא לכל מטרה למעט דיור להשקעה.

 

מה ניתן לעשות באמצעות משכנתא לכל מטרה?

אלה כמה מהמועמדים שיכולים ליהנות מהיתרונות של משכנתא לכל מטרה: 

  • מי שמתקשה להחזיר הלוואה קיימת אך סורב לקבל הלוואה רגילה, בשל נתונים אישיים שאינם עונים על הסכום שהוא נדרש לו
  • מי שמבצע עבודות שיפוץ או הרחבה גדולות
  • מי שרוצה לפתוח עסק
  • מי שזקוק לכסף למטרות לימודים או נסיעה לחו"ל

 

טרם לקיחת משכנתא לכל הלוואה, חשוב כמובן לבחון את כל התנאים שהיא מגיעה איתם. החל ממשך הזמן ועד לגובה ההחזר. בדיוק כמו במקרה של משכנתא לצורכי דיור או משכנתא לאיחוד הלוואות, גם כאן כדאי מאוד לבצע סקר שוק מקיף ולבחון את החלופות לפני שמתחייבים לגורם ספציפי. מאחר שניתן לקחת משכנתא לכל מטרה גם מהבנקים וגם מחברות פרטיות, יש לבדוק היטב את כל התנאים טרם קבלת החלטה בנושא. 

Leave a Comment