Comments: 0 Posted by: admin Posted on: אוקטובר 11, 2022

ישראלים רבים שזקוקים להלוואה עבור דירה, פונים בראש ובראשונה אל אחד מהבנקים. אלא שבמקביל לאפיק המוכר, קיימת גם אפשרות של משכנתא חוץ בנקאית. זה מה שצריך לדעת עליה

 

הבנקים הם הכתובת הראשונה של רוכשי דירות בישראל, שזקוקים למשכנתא לצורך תשלום בעבור העסקה. אלא שבמקביל אליהם, קיימים גם גורמים נוספים שמעניקים משכנתא חוץ בנקאית (פתרון משכנתא למסורבים בבנק). גורמים כאלה הם למשל בתי השקעות, חברות הביטוח ואפילו הלוואות חברתיות. 

 

משכנתא חוץ בנקאית – למי זה כדאי?

פנייה לבנק נשמעת אמנם כמו הפתרון הפשוט ביותר, אך הבנקים נוקטים במדיניות ברורה וקשיחה בכל הנוגע לתהליך האישור. כך שלווים רבים אינם עומדים בקריטריונים הנדרשים, ולכן עלולים לקבל סירוב לבקשה. ברשימה הזו נמצאים מי שההון האישי שלהם אינו מספיק, בעלי חשבון בנק מוגבל, בעלי היסטוריה מורכבת עם הבנק וכדומה. נוסף אליהם, ישנם לווים שפונים אל המסלול של משכנתא חוץ בנקאית בשל התנאים המוצעים להם. 

בנק- לא הדרך היחידה

 

 

מה חשוב לזכור בעת בדיקת משכנתא חוץ בנקאית?

אם כבר קיבלתם הצעה מהבנק, אל תניחו שתקבלו תנאים זהים במקום אחר. חשוב לבחון את המדיניות והתנאים של כל גורם, בכדי להבין אם המסלול משתלם בעבורכם ולהימנע מהפסדים. גם גורמים שמספקים משכנתא חוץ בנקאית בוחנים את המאפיינים האישיים שלכם, אך הם שמים דגש על דירוג האשראי. כך שאם אתם נהנים מדירוג גבוה, תוכלו לקבל תנאים אטרקטיביים יותר.

 

בנוסף, בדקו את מסגרת הזמנים המוצעת לצורך החזר ההלוואה. משכנתא חוץ בנקאית היא בדרך כלל הלוואה לטווח קצר יחסית, בהשוואה אל מה שמוצע על ידי הבנקים. ולבסוף, שקלו את האפשרות של פנייה אל יועץ משכנתאות. לקיחת משכנתא, בין אם דרך הבנק או משכנתא חוץ בנקאית, היא אחת מההחלטות הפיננסיות הגדולות ביותר שיהיה עליכם לקבל. מסיבה זו, אם אתם מתלבטים, אם אינכם בטוחים שקיבלתם הצעה שמתאימה לכם או אם אתם פשוט לא יודעים כיצד לגשת אל התהליך – איש מקצוע יוכל לעזור לכם לעשות סדר, למפות את מצבכם העדכני ולקבל החלטה שתעזור לכם להגיע להלוואה הנכונה והמדויקת ביותר עבורכם.

Leave a Comment